F. Amigos del Museo del Prado

L’ENTITAT IMPRESCINDIBLE QUE FOMENTA EL VINCLE ENTRE LA SOCIETAT I EL MUSEU DEL PRADO.

La Fundació dels Amics del Museu del Prado és una institució cultural privada sense ànim de lucre, l’origen del qual se situa el 1980 a partir de la iniciativa d’un grup de fundadors, que entorn de la figura de l’historiador Enrique Lafuente Ferrari van aportar el primer capital necessari per desenvolupar el projecte.

La institució exerceix una doble labor, d’una banda el vincle amb les activitats del Museu Prado, i de l’altre el foment de la incorporació d’Amics del Museu amb l’objectiu que esdevinguin un suport ampli i compromès amb el temps.

La Fundació busca fomentar el vincle entre la societat i el Museu del Prado, impulsant l’adhesió d’Amics particulars, institucions i empreses que amb les seves donacions contribueixin a aquest projecte de mecenatge col·lectiu.

La Fundació es dedica a la promoció, estímul, suport i desenvolupament d’accions culturals i educatives que tenen a veure amb el Museu, per tal d’incrementar les seves col·leccions, el seu coneixement, la difusió nacional i internacional i sobretot la seva integració a la societat.

La Fundació manté un compromís amb la divulgació del patrimoni artístic del Museu. Entre les seves línies d’actuació destaquen la donació d’obres d’art, que enriqueixen els fons de la col·lecció i els nombrosos patrocinis que fan possibles diverses iniciatives, des d’exposicions culturals fins a programes educatius.

Per poder continuar la tasca que ha començat, és imprescindible per la Fundació el compromís de qui valora i sent el Museu del Prado com a patrimoni de tots.

El compromís de la Fundació ha sigut distingida amb la Medalla d’Or en el Mèrit de les Belles Arts del Ministeri de Cultura (1996) i la Medalla d’Honor de la Real Acadèmia de Belles Arts de San Fernando (2003).