Concurs Maria Canals

L’APOSTA PER AJUDAR JOVES INTÈRPRETS DE TOT EL MÓN QUE ES VOLEN DEDICAR PROFESSIONALMENT A LA PRÀCTICA MUSICAL.

L’associació del Concurs Internacional de Música Maria Canals és una entitat sense ànim de lucre declarada d’Utilitat Pública que té com a finalitat principal ajudar els joves intèrprets de tot el món que es volen dedicar professionalment a la pràctica musical, a través de l’organització anual des de l’any 1954 del Concurs Internacional de Música Maria Canals de Barcelona (MCB).

Actualment, el concurs té lloc al març, coincidint amb l’arribada de la primavera, i Barcelona es converteix amb la capital mundial del piano durant quinze dies.

El principal objectiu és la realització del concurs Maria Canals cada any. Les proves se celebren a la prestigiosa sala de concerts del Palau de la Música Catalana, on el concurs hi té les seves oficines. Els premiats s’enduen més de 80.000 € en premis, a banda dels especials i els concerts en sales de prestigi, entre les quals es troba el Palau de la Música Catalana. Tot plegat, un total de 25 recitals i concerts amb orquestra remunerats, la majoria dels quals són possibles gràcies a la Fundació Jesús Serra i el suport de Yamaha.

El nostre compromís

PROJECCIÓ I ACCÉS A LA MÚSICA
El Concurs Maria Canals Barcelona vol ajudar els joves pianistes a projectar-se al món i, alhora, facilitar l’accés universal del piano a la ciutadania.

INTEGRACIÓ SOCIAL
L’associació també treballa per trencar les barreres socials i culturals que tradicionalment han dificultat l’accés majoritari a la pràctica musical, especialment en l’àmbit de la música clàssica i del piano.