Fundació Albéniz

VANGUARDIA EN L’ALTA FORMACIÓ MUSICAL, EN L’ESCENARI ARTÍSTIC I EN EL DESENVOLUPAMENT CULTURAL DE LA MÚSICA.

L’Escola Superior de Música Reina Sofia és el principal programa de la Fundació Albéniz, entitat que promou diferents iniciatives en el camp de la cultura i la música. L’Escola, ubicada a la ciutat de Madrid i creada l’any 1991, és considerada com una de les millors del món.

Cada any uns 150 joves músics de més de 30 països es formen amb un programa acadèmic dissenyat de forma personalitzada i impartida per professors de prestigi internacional. Els alumnes ofereixen més de 300 concerts l’any dirigits al gran públics i també inclouen programes especials per col·legis, hospitals i altres col·lectius.

L’Escola té com a objectiu donar suport a joves músics en el seu desenvolupament personal i artístic i apropar la música a tots els públics.

Gràcies al sistema de matrícula gratuïta i a un ambiciós programa de beques i ajudes autonòmiques, qualsevol jove té l’oportunitat d’estudiar a l’Escola: l’únic criteri d’avaluació a les proves d’accés és el talent.

L’Escola és un projecte social que ajuda a la joventut i a la cultura musical. Des de la seva creació treballa per donar suport a joves de gran talent per al seu desenvolupament personal i artístic.

Gran compromís amb la capacitat transformadora de la música. La música elimina barreres i tracta a tothom per igual, sense que importi l’idioma, tradició o cultura. La pràctica de la música uneix a través de valors com el compromís, la constància, el lideratge i la col·laboració, que són essencials per la vida i la convivència.

La Fundació Puig col·labora des del 1999 amb l’Escola mitjançant la concessió anual d’una beca a un alumne.