Fundació Abadia de Montserrat 2025

LA INSTITUCIÓ QUE FOMENTA ELS VALORS PROPIS DE MONTSERRAT I VETLLA PER PREPARAR ADEQUADAMENT EL PRÒXIM MIL·LENARI DEL MONESTIR.

L’any 1997 l’abadia de Montserrat va promoure la Fundació Abadia de Montserrat 2025, amb la intenció de canalitzar els suports vinguts de persones, d’empreses i d’institucions que permetessin preparar adequadament el pròxim mil·lenari del monestir.

La Fundació Abadia de Montserrat 2025 va ser constituïda com un nou instrument perquè les generacions d’avui i de demà poguessin continuar fruint d’una institució com Montserrat.

L’objectiu principal és que Montserrat continuï sent un referent en els àmbits de l’espiritualitat, la cultura, l’art i l’acolliment a tothom.

A més, compta amb un seguit de projectes pel mil·lenari de l’Abadia de Montserrat l’any 2025: arranjament d’un espai de 1.000 m2 annexos a l’actual espai del Museu de Montserrat; restauració de l’Edifici de Nostra Senyora de Montserrat per ubicar-hi el Museu de les Religions i la Pau; projecte global de millora dels webs de Montserrat i producció d’una pel·lícula o un documental sobre un element rellevant de Montserrat.

El nostre compromís

El compromís és assegurar l’avenir de monestir de l’Abadia i fomentar els valors més propis de Montserrat, com són els espirituals, els culturals, els socials, els ecològics i els d’acolliment a tothom, i el de donar servei als diferents àmbits d’activitat que formen Montserrat.

L’any 2025 l’Abadia de Montserrat farà mil anys i per commemorar dignament aquest mil·lenari, Montserrat ha de renovar-se i preparar-se per oferir el millor acolliment i atenció a les necessitats dels peregrins i visitants.