Concurs Tenor Viñas

UNA DE LES COMPETICIONS MUNDIALS MÉS IMPORTANTS D’ÒPERA, ORATÒRIA I LIED, ON HI PARTICIPEN CADA ANY JOVES D’ARREU DEL MÓN.

La Fundació Privada Francesc Viñas és una entitat sense ànim de lucre que organitza el Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas de Barcelona. Es tracta d’un certamen creat l’any 1963 en memòria del tenir Francesc Viñas, considerat el millor intèrpret espanyol de les òperes de Wagner.

L’objectiu del Concurs Tenor Viñas ha estat des de sempre descobrir, donar a conèixer i promoure noves veus en el camp de la lírica. El certamen ha rebut des dels seus inicis el suport de la societat catalana i molt especialment del Gran Teatre del Liceu. Amb el suport de la Fundació Puig el concurs ha pogut avançar i assolir posicionament internacional.

JOVES TALENTS
Col·laboració amb el programa de joves del Gran Teatre del Liceu, que suposa un training escènic i vocal de joves cantants que han obtingut un premi al concurs però que necessiten experiència per poder debutar a l’escenari.

FORMACIÓ
Formació vocal dels joves cantants amb professors internacionals. Permet la possibilitat d’estudiar amb cantants famosos en carrera o ja retirats que aporten al jove cantant els mitjans tècnics necessaris per a la correcta emissió de la veu.