El Concurs d’òpera Tenor Viñas celebra el seu recorregut de 60 anys, juntament amb la Fundació Puig

El primer premi d’aquesta històrica 60a edició, ofert per Fundació Puig, va ser per a la sud-coreana Yewon Han

El concurs d’òpera Tenor Viñas ha celebrat el 2023 sis dècades sent unes de les competicions més prestigioses del món en aquest gènere musical.

La Fundació Puig ha mantingut durant els anys el suport al Tenor Viñas per l’autèntic valor que el concurs ha aportat tant al gènere de l’òpera com a la seva presència a la ciutat comtal, des de fa ja sis dècades i a les quals es té com a objectiu sumar moltes més.

En la cèlebre ocasió del seu 60 aniversari, van participar 547 cantants de 59 països diferents, d’entre els quals es va erigir com a guanyadora la sud-coreana Yewon Han, rebent el primer premi ofert per la Fundació Puig i la Fundació Gran Teatre del Liceu.

La soprano sud-coreana, de 24 anys, s’emporta amb si un prestigiós reconeixement internacional a més dels 25.000 euros de premi i un contracte amb la Fundació Gran Teatre del Liceu per a les pròximes temporades.

El premi va ser reconegut per un jurat internacional format pel Sr. Víctor Garcia de Gomar com a president, la senyora June Anderson i els senyors Julien Benhamou, Alessandro Galoppini, Paul Hopper, Peter Mario Katona, Joan Matabosch, Pal Moe, Christian Schirm, Christoph Seuferle i Toby Spence.

El 60 aniversari del Tenor Viñas va anar més enllà del propi certamen, presentant l’exposició “OFF-Viñas: 60 anys”, en la qual es van posar de rellevància totes les accions liderades per l’entitat en aquestes últimes sis dècades: cursos de cant, conferències, concerts, així com destacant als seus imprescindibles col·laboradors i carismàtics pregoners.

En motiu de l’aniversari també es va presentar un documental amb un repàs de la història del concurs, disponible per a la seva visualització en la plataforma Liceu+.

El documental explica la història del propi Tenor Viñas, una autèntica estrella internacional del cant entre els segles XIX i XX, i la dels creadors i ànimes del certamen, els seus familiars Jacint i Maria Vilardell. En el metratge participen cantants guanyadors del Concurs, directors generals i directors artístics de grans teatres d’òpera del món, mecenes de la ciutat, voluntaris i pianistes, entre d’altres. La institució del Gran Teatre del Liceu també està representada amb les seves màximes autoritats.

Totes aquestes accions commemoratives sumen al prestigi del concurs i demostren el seu imprescindible llegat a la ciutat de Barcelona i els seus habitants, el qual es continua projectant cap al futur i al qual la Fundació Puig continuarà donant suport.