El Festival Peralada, secundat per la Fundació Puig, celebra la segona edició de Pasqua consolidant-se com una cita de referència al Mediterrani

El relat del festival fomenta el diàleg entre música i espiritualitat en les dates de Setmana Santa

Després de la seva estrena en 2023, el Festival Peralada continua apostant per l’edició de Pasqua, que se celebra en dates de Setmana Santa i suposa una cita especial en el qual connectar amb la música i l’espiritualitat en una atmosfera càlida i acollidora.

L’edició de Pasqua se celebra a l’església del Carme, un santuari del segle XIV que s’estableix com un escenari de petit format -té capacitat per a unes 240 persones- en el recinte Castell de Peralada.

La Fundació Puig celebra l’èxit d’aquesta edició tan especial del festival, que posa de rellevància el compromís amb l’art i la societat en estreta relació.

El balanç de la Pasqua de 2024 és molt positiu, amb dos concerts com a nucli: l’estrena en l’Estat en època moderna de l’oratori Sant Giovanni Battista, de Stradella, i l’estrena absoluta de les lliçons de tenebres Tenebrae Responsoria (Fira setxa in Parasceve), del compositor reusense Joan Magrané. Tots dos espectacles són una producció del propi festival, la qual cosa enforteix la condició del mateix com a motor de creació i com a recuperador i redescobridor del nostre patrimoni musical.

La segona edició de Pasqua del Festival Perelada ha registrat una ocupació de l’aforament disponible del 87%. L’ocupació prèvia era del 100%, però la cancel·lació de l’actuació del pianista coreà Yanchun Lim va reduir el percentatge, a causa d’algunes cancel·lacions de públic procedent de l’estranger.