L’òpera Médée arriba per primera vegada al Liceu amb el suport de la Fundació Puig

Magdalena Kožená lidera l’elenc d’aquesta interpretació de la mítica òpera barroca de Charpentier

El Liceu es va engalanar el passat 27 de novembre per a rebre per primera vegada a l’òpera Médée, del compositor Marc-Antoine Charpentier.

Presentada en cinc actes, aquesta interpretació va comptar amb la mezzosoprano txeca Magdalena Kožená com Medea, amb el tenor Raynaud van Mechelen com Jason, i el baix Lucca Tittoto com Creont. Sir Simon Rattle va ocupar el lloc de director liderant a l’orquestra Freiburger Barockorchester.

L’òpera Médée és una obra que es va estrenar en 1693 en el Théâtre du Palais-Royal de París, com una història mítica que en el seu moment va passar lleugerament desapercebuda però que ha perdurat en el temps gràcies a la seva riquesa i musicalitat excepcionals. Precisament perquè no es va valorar especialment en la seva època, aquesta quedaria com l’única composició del francès Charpentier en aquest gènere, atorgant-li un valor incalculable passats els segles.

Médée
Cartell de l’òpera Médée, en la seva versió concert celebrada el 27 de novembre de 2023

La narrativa de la història està basada en una història mitològica que gira entorn de la traïció i la bruixeria, amb un marcat caràcter melodramàtic que impacta en el públic gràcies una excel·lent interpretació d’un elenc de primer nivell.

La Fundació Puig va donar suport a la programació d’aquesta bella òpera per primera vegada al Liceu, sent també l’estrena de Charpentier a Barcelona.