La Fundació Puig impulsa el futur del Festival Castell de Peralada: s’estrena l’edició de Pasqua i prepara un nou auditori

Entre 2023 i 2024 es recuperen projectes ambiciosos per a millorar l’experiència del Festival

El Festival Castell de Peralada està vivint una interessantíssima època d’estrenes i projectes a futur, que pretenen situar-lo com un dels festivals i recintes turístics líders del país.

La Fundació Puig està compromesa amb la promoció de la cultura i el talent creatiu i la conservació i restauració del conjunt del Castell de Peralada, per la qual cosa aquesta etapa de projecció internacional està intrínsecament alineada amb el propòsit del suport atorgat a la institució.

Com a fita aquest 2023, cal esmentar l’estrena de l’esperat Festival de Pasqua, un projecte que es va posposar amb motiu de la pandèmia i que es s’ha pogut posar en marxa aquest abril al recinte medieval del Carmen.

La proposta cultural del Festival de Pasqua es compon d’artistes que són part del projecte artístic de manera recurrent així com d’artistes debutants que fomenten el descobriment del patrimoni musical.

Aquest format primaveral continuarà perdurant en el temps, desestacionalitzant l’esdeveniment més enllà de l’època estiuenca, sota el concepte “Viure Peralada tot l’Any”.

Paral·lelament, el recinte del Castell de Peralada està impulsant la construcció d’un nou auditori polivalent, que es preveu inaugurar a l’estiu de 2024.

Aquest nou edifici contempla un auditori, una sala d’assaig polivalent per a acollir residències artístiques i una futura aula d’arts escèniques amb projecte museístic. A més, el nou projecte contempla nous estudis acústics per a millorar la sonorització de l’espai i adaptar l’acústica al nou disseny, punt essencial per a programar òpera i lírica a l’aire lliure.

La presidenta de la Fundació Castell de Peralada, Isabel Suqué, ha declarat que aquest projecte “es tracta del pas que calia donar en aquest moment amb la finalitat de posicionar el Festival i el Peralada Resort en un espai de lideratge durant les pròximes dècades en l’àmbit dels destins internacionals. Com a creadors d’experiències inoblidables, era el moment d’apostar per un nou edifici integrat dins del parc del castell que respongui a criteris mediambientals, de modernitat i de transformació social per a posicionar-nos en l’epicentre cultural europeu”.