© Matteo Vecchi

Palau de la música

INSTITUCIÓ DE REFERÈNCIA MUSICAL DE CATALUNYA QUE PROMOU EL CANT CORAL, EL CONEIXEMENT I LA DIFUSIÓ DEL PATRIMONI CULTURAL.

La Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana va néixer l’any 1990 amb la funció de dinamitzar la vida cultural del Palau de la Música Catalana i dels diversos cors de l’Orfeó Català. Entre les activitats que gestiona hi ha els cicles de concerts propis de l’auditori modernista, que tenen un protagonisme molt destacat en la vida musical de la ciutat de Barcelona.

És una entitat oberta, dinàmica i plural, que per mitjà de la seva activitat promou la pràctica i la formació musical, el coneixement del patrimoni i la difusió de la cultura entre un públic divers, reflex de la societat catalana.

La Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana té l’objectiu de promoure la música, amb una especial atenció al cant coral, el coneixement i la difusió del patrimoni cultural, i col·laborar en la consolidació de la cohesió social.

El suport de Fundació Puig contribueix fidelment a la dinamització de la vida artística i cultural de la ciutat. Cada any la Fundació Puig patrocina un concert dins del Cicle Grans Veus, que presenta els grans noms de la lírica actuals.

El Palau de la Música Catalana i l’Orfeó Català treballen per la recuperació dels valors fundacionals de l’Orfeó Català com a eix principal del posicionament estratègic de la Fundació.

L’excel·lència, la participació, el compromís social, la catalanitat i la innovació són els compromisos actuals de la Fundació, els mateixos que van fer néixer el 1891 l’Orfeó Català, i que el 1905 van moure’l a construir el Palau i que ara impulsen l’Entitat.