Fundació Miró

ESPAI DE REFERÈNCIA INTERNACIONAL PER LA DIFUSIÓ DE L’OBRA DE JOAN MIRÓ I L’ART CONTEMPORANI.

WEB

La Fundació Joan Miró va obrir l’any 1975 i va ser creada pel mateix Joan Miró amb un fons inicial constituït majoritàriament per la seva col·lecció privada. Tenia la voluntat d’establir a Barcelona un espai mironià de referència internacional, impulsar la recerca i els estudis sobre Miró i sobre art contemporani i realçar el seu fons.

Des d’aleshores, ha esdevingut un espai dinàmic on l’art de Joan Miró conviu amb la creació artística més contemporània. L’espai va ser projectat específicament per Josep Lluís Sert. L’edifici, d’estil racionalista amb trets mediterranis, s’integra amb harmonia al parc de Montjuïc, i la silueta que dibuixa en el paisatge de Barcelona reflecteix la voluntat de l’artista de connectar arquitectura, art i natura.

Amb un enfocament interdisciplinari, la Fundació té l’objectiu de divulgar el llegat artístic de Joan Miró i altres artistes del segle XX i XXI. Combina l’organització d’exposicions temporals amb activitats acadèmiques i projectes en col·laboració amb altres institucions i entitats del país.

La innovació i l’esperit de risc són valors inherents a l’obra de Miró com motors de transformació social.

La Fundació Joan Miró té únic i gran compromís amb l’art i la creativitat. És una institució cultural de referència a Barcelona i també de prestigi internacional. La seva missió és apropar l’art contemporani a la societat, difondre i investigar l’obra de Miró i fomentar la creació de nous talents. L’art, a través de les seves connexions emocionals i intel·lectuals afavoreix el gaudi i l’aprenentatge de tots els públics.