La mezzosoprano russa Victoria Karkacheva guanya el Premi Tenor Viñas

Victoria Karkacheva ha guanyat el primer Premi del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas, un dels concursos d’òpera més importants del món al qual dona suport la Fundació Puig.

La cantant ha guanyat el primer premi a la 57ª edició del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas a la Final celebrada el passat gener al Gran Teatre de Liceu interpretant l’”Aria di Polina” de Txaikoxski, i una peça de l’òpera “Rienzi” de Wagner.

El Concurs Tenor Viñas, creat l’any 1963, és un dels més importants del món i ha donat a conèixer grans veus de l’òpera. El primer premi “Francesc Viñas” ofert per la Fundació Puig i la Fundació Gran Teatre de Liceu, està dotat en 25.000€ i el succeeix un contracte ofert per la Fundació Gran Teatre del Liceu per temporades vinents. El premi va ser entregat per la Sra. Sara Puig en representació de la Fundació Puig i el Sr. Salvador Alemany, President del Liceu.

En l’edició d’enguany hi van participar 564 cantants, de 53 països diferents, dels quals més de 200 eren coreans. Els guanyadors van oferir una gala operística al Liceu, que es va poder seguir en directe per Catalunya Música. Amb el suport de la Fundació Puig, el concurs ‘Cant Tenor Viñas’ ha pogut avançar i assolir posicionament internacional.