Emprenedors del programa social de la Fundació Puig dediquen iniciatives a la crisi de la Covid-19

Quatre equips del projecte Invisible Beauty Makers, el programa d’acció social de la Fundació Puig, han reorientat les seves iniciatives empresarials per col·laborar amb el col·lectiu sanitari i afrontar la crisi del coronavirus

Invisible Beauty Makers és el programa de la Fundació Puig que recolza emprenedors socials que ja tenen en marxa iniciatives innovadores consolidades arreu del món i de gran impacte social. Es tracta d’un programa impulsat l’any 2014 quan la Fundació Puig va celebrar els seus cent anys d’aniversari i va decidir assumir el repte d’esdevenir un referent del compromís social i sostenible.

Des de l’inici de la crisi de la Covid-19, quatre grups d’IBMakers amb base empresarial espanyola han aturat els seus projectes per sumar-se a la lluita contra el coronavirus. Aquests són Arte Paliativo, Aprendices Visuales, HumanITcare i Ayúdame3D, les actuacions dels quals van dirigides als sanitaris, als hospitals, als més vulnerables i als més petits.

Arte Paliativo ha posat a disposició de les persones que ho necessitin sessions de suport emocional online en el marc de l’Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona). Els malalts i les famílies poden beneficiar-se de cites virtuals amb terapeutes.

Aprendices Visuales ha creat la campanya #yomelavolasmanos, amb l’objectiu de facilitar a les famílies material didàctic i divertit que ensenyi als més petits els passos per rentar-se bé les mans tots sols.

HumanITcare ha posat a disposició dels hospitals i metges l’accés de forma gratuïta a la plataforma que permet monitoritzar pacients amb coronavirus a distància.

I finalment, Ayúdame3D, també ha interromput momentàniament la seva activitat usual per imprimir viseres i mascaretes que per cobrir la cara completament dels professionals en contacte amb pacients afectats.