La soprano britànica Gemma Summerfield guanya el Primer Premi Tenor Viñas

Gemma Summerfield ha guanyat el prestigiós Primer Premi de la 59a Edició del Concurs Internacional Tenor Viñas, un certamen de referència en el món de l’òpera, lliurat per la Fundació Puig i la Fundació Gran Teatre del Liceu

La soprano Summerfield, britànica de 31 anys, ha guanyat el Primer Premi del 59è Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas, valorat en 25.000 euros, i lliurat per la Fundació Puig i la Fundació Gran Teatre del Liceu.

Summerfield ja acumula una llarga llista de guardons notoris a la seva carrera, entre els quals el Primer Premi del Concorso Lírico Internazionale de Portofino. El Premi Tenor Viñas se l’ha emportat interpretant Io son l’umile ancella de Adriana Lecouvreur i Ernani involami de Verdi. El segon lloc ha estat atorgat a la mezzosoprano francesa Eugénie Joneau, i SeokJong Baek de Corea del Sud s’ha emportat en el Tercer Premi.

L’Edició del concurs d’aquest any ha batut rècords tenint en compte el context actual. Una participació de 600 cantants de 61 països, posa de manifest que el certamen s’ha convertit en un referent a nivell internacional i és vist pels joves intèrprets lírics de tot el món com una gran oportunitat per llançar la seva carrera artística. El concurs, que ja acumula 13.000 participants des del seu inici, ha introduït la nova categoria d’Òpera-Oratori Lied, que pretén trobar els cantants més complets, capaços d’interpretar un repertori més ampli, un dels objectius que sempre s’ha perseguit.