L’espanyola Carmen Artaza guanya el primer premi del 58è Concurs Tenor Viñas

La mezzosoprano de Sant Sebastià Carmen Artaza, de 25 anys, ha guanyat el primer premi de la 58ª edició del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas, ofert per la Fundació Puig i la Fundació Gran Teatre del Liceu.

Aquest concurs de cant, que es van fundar el 1963 en memòria del tenor català Francisco Viñas, són en l’actualitat una de les competicions més importants i prestigioses del món de l’òpera i cada any atreuen cantants d’arreu del món. En aquesta edició s’han presentat 477 joves aspirants de 55 països representant les millors òperes del món.

Artaza va superar els altres 17 concursants que van aconseguir ser finalistes del certamen, sent l’única cantant espanyola que ha aconseguit arribar a la final del concurs, la també mezzosoprano ucraïnesa Olga Syniakova i el baríton argentí Germán Enrique Alcántara completen el podi, mentre que el baríton rus Vasili Sokolov, el tenor xinès Chuan Wang i la soprano russa Inna Demenkova s’han portat la resta dels premis oficials. Tots els guanyadors van actuar en un concert amb orquestra a l’escenari del Gran Teatre del Liceu en l’acte de cloenda del concurs, al costat de l’orquestra del Liceu dirigida per Álvaro Albiach.

L’artista ha aconseguit els 25.000 euros del guardó i la medalla commemorativa de plata daurada, així com el prestigi que implica en el món operístic ser la guanyadora del concurs.